fbpx

Marketing automation

b2b lead generatie

marketing in the lead

Marketing is steeds belangrijker, binnen elke organisatie is de rol van marketing aan het veranderen. Waar marketing vroeger verantwoordelijk was voor het onderhouden van de website, het opstellen van brochures en de maandelijkse nieuwsbrief, is marketing nu letterlijk ‘in the lead’. Daarmee bedoel ik dat marketing moet leiden tot leads voor sales en niet langer een ondersteunende rol heeft. 

E-mailmarketing en marketing automation zijn hier onmisbaar in, want hoe kom je anders in contact met potentiële klanten? Het hele aankoopproces is veranderd, 90% van de aankopen start online. Dus daar moet jij ook zijn!

Benut 100% van je kennis en expertise!

De kennis en expertise (van de mensen) binnen een bedrijf is je meest waardevolle bezit. Dat is de sleutel tot succes!

Ik ben er dan ook van overtuigd dat het dé manier is om met je klanten in contact te komen en je te onderscheiden van je concurrenten. Want hoe blijf jij anders zichtbaar en krijg je de kans om jouw expertise te delen?

Vandaag de dag gaan mensen vanuit een probleem of behoefte zelf online googelen en zoeken naar mogelijke oplossingen. De herkenning en oriëntatie vind online plaats en vanuit een shortlist komen ze pas in contact met jouw als leverancier. 

Dus als jij door het delen van jouw kennis en expertise (online) in beeld komt bij potentiële klanten, en ze geautomatiseerd kunt nurturen door steeds stukjes kennis te delen wat aansluit bij de klant zijn vraag en de fase waarin hij zich begeeft, dan kun jij laten zien en ervaren hoe waardevol jij als leverancier bent.

Maar als je geen marketing automation specialist bent, hoe pak je dit dan aan? Hoe zorg jij dat je dit structureel en stap voor stap opzet en toepast binnen je organisatie?

een hele belangrijke stap

Ik ben Inge en naast mijn MarqetInge, werk ik bij Unidis een softwareleverancier van financiële – en logistieke software. Ik ben hier eindverantwoordelijk voor de marketing en communicatie. Totaal niet spannend, maar wel een heel inhoudelijke B2B-markt en ontzettend veel kennis binnen de organisatie.

Dat is dan ook mijn bron van inspiratie geweest, ik dacht hier moet ik toch meer mee kunnen doen! In 2015 heb ik het management kunnen overtuigen van een toen nog vrij nieuwe aanpak en techniek, contentmarketing en marketing automation. En dat is echt een hele belangrijke stap geweest. 

Nadat ik hiermee aan de slag ben gegaan, hebben we veel geprobeerd en geleerd en staan we op het punt waar we nu zijn. De hele organisatie is mee en gelooft erin, alle interne kennis en expertise wordt gebruikt voor blogs, artikelen, webinars en andere waardevolle content en de leads stromen binnen.

Marketing is niet langer een kostenpost, maar heeft een grote toegevoegde waarde

en is enorm belangrijk geworden. iedereen ziet en voelt het!

Marketing en sales werken samen

Misschien herken je het wel, je hebt het ‘eiland’ marketing en je hebt het ‘eiland’ sales. Ze horen samen te werken, maar dat lijkt makkelijker dan het is. Marketing vind dat ze mooie dingen maken en doen en sales vraagt zich af wat marketing eigenlijk toevoegt.   Terwijl ze niet zonder elkaar kunnen! Marketing is ook belangrijker dan ooit! Waar vroeger marketing in opdracht werkte van sales, is het nu eerder andersom. Vandaag de dag is de samenwerking tussen marketing en sales de sleutel tot succes!   Tijd is kostbaar en moet daarom ook zo effectief mogelijk worden ingezet. Het doel van de samenwerking tussen marketing en sales, is maximaal resultaat met minimale inspanning!   Marketing maakt waardevolle content en flows om leads te genereren, sales volgt deze op.  Sales geeft feedback en marketing optimaliseert haar marketingmachine. 

Marketing automation specialist

Ben jij op zoek naar een onafhankelijk advies van een marketing automation specialist in de regio Eindhoven? Wil je weten of marketing automation past binnen jullie bedrijf, hoe je dit kunt toepassen en wat het je kan opleveren? Dan raad ik je zeker aan om eerst een gesprek aan te vragen, zodat je weet waar je aan begint.

Ik kan je adviseren hoe je marketing automation kunt inzetten voor het werven van nieuwe leads, maar ook hoe je automation kunt inzetten voor bestaande klanten. Ik ben software onafhankelijk, omdat ik vind dat het niet gaat om de software die je gebruikt, maar om het proces. Wel heb ik ervaring met meerdere pakketten, en ik kan je hierin prima adviseren. Ik ondersteun je bij het opstellen van een doordacht, praktisch en meetbaar plan en ik begeleid je bij het integreren binnen je organisatie.

Voor één op één advies ben ik actief in de regio Eindhoven. Met mijn online programma’s leer ik marketeers om zelf e-mailmarketing en marketing automation toe te passen voor hun bedrijf.

Wil je alvast een voorproefje van mijn manier van werken? Download dan mijn gratis e-book ‘leads generen in 9 stappen’

Starten met Marketing Automation

Wil jij graag beginnen met Marketing Automation, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan kan ik jou hier prima bij helpen. Ik kan je met al mijn kennis en ervaring helpen om gestructureerd en resultaatgericht, stap voor stap te starten met marketing automation (of e-mailmarketing).

gewoon vrijblijvend kennismaken?

laat hieronder je gegevens achter en ik bel je terug

Marketing door