fbpx

Na de eerste 4 tips, waarbij je het hebt over het probleem van de klant én de consequenties, is het belangrijk om door te pakken. Je wilt tenslotte niet dat de bezoeker jouw bedrijf associeert met het probleem en de ellende daarvan. Dé oplossing is natuurlijk jouw oplossing!

 

Niet alleen maar ellende

Je wilt dat bezoekers zich herkennen in het probleem wat jij kunt oplossen, je maakt ze emotioneel door te laten voelen wat het voor gevolgen kan hebben. Je wilt ze de pijn laten voelen! De wereld vergaat, hoe moet het nu verder? Maar het kan natuurlijk niet alleen maar ellende zijn wat je deelt, dat is niet waar jij met je bedrijf aan herinnert wilt worden. Je helpt je bezoeker, je stelt ze gerust.

Je helpt je bezoeker door ze met jouw oplossing, je product of dienst te laten zien dat het ook anders kan. Dat ze zich niet druk moeten maken. Daarna is het aan jouw om te laten zien dat ze bij jouw terecht zijn gekomen, jij bent hun verlosser! Jij bent diegene die ze kan helpen met hun probleem, de pijn wegneemt en ze helpt in de weg daar naartoe. Maar begin niet meteen over de oplossing.

 

Je brein is namelijk ingesteld om je te beschermen en komt in actie zodra een probleem zich voordoet. Bied jij direct de oplossing, dan is jouw onderbewustzijn al gerustgesteld (of wordt niet eens geactiveerd).

 

Maak een combi

Als je direct over de oplossing begint, word je onderbewustzijn niet geactiveerd, wacht je te lang, dan word je bedrijf of naam geassocieerd met de negatieve emoties. Dat wil je niet. Door in je communicatieuitingen direct een combi te maken tussen het probleem, de consequentie en de oplossing maak je de beste combi en raak je het brein van de mens in de juiste volgorde.

Voorbeeld Girav

Ik vind persoonlijk die van Girav goed. “Extra lange t-shirts voor mannen”

T-shirts die uit je broek kruipen? Of wel lang genoeg maar dan weer veel te wijd? Of na een paar keer wassen veel te kort, scheef of uit model? Een T-shirt in de juiste lengte en dan ook nog in goede kwaliteit was niet te vinden. Waarom moeten de maten S, M en L zo kort en smal zijn en werden shirts pas bij maat XXL iets langer? Zijn er geen lange slanke mannen of lange mannen met een normaal postuur?

Gericht op de doelgroep, je herkent je meteen en weet hoe ontzettend frustrerend het kan zijn (voor lange mannen dan) en hoe fijn is het als daar eindelijk een oplossing voor is!

Tips en inspiratie! Wie wil dat niet?

Meld je dan aan voor mijn inspirerende mail die ik een of twee keer per maand verstuur.

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je staat op de lijst!

Je kunt mijn bericht ook delen!
error