fbpx

Ik geef regelmatig schrijftips om nóg betere websiteteksten en content te schrijven. Deze week is het alweer tijd voor schrijftip 4: benadruk de consequenties. Het klink en voelt misschien zwaar problemen en consequenties, maar het werkt wel! Waarom? 

 

De emotie

Alleen over het probleem schrijven is niet alles, het is ook belangrijk om de consequenties van het probleem te benoemen. Dat is dan ook mijn volgende schrijftip. Dit is wat mensen raakt, waar ze emotioneel van worden.

En zoals eerder al aangegeven mensen kopen op basis van EMOTIE en INSTINCT. Het hebben van een probleem heeft namelijk altijd consequenties.

Bijvoorbeeld:

Probleem: Je bent online niet of slecht vindbaar, maar anderen wel!

Consequenties:

  • Je mist hierdoor klanten én omzet
  • Je krijgt reacties als “ow, ik wist niet dat jij dat ook deed”
  • Of “ik kon je op internet niet vinden, dus ik ben naar concurrent X gegaan”
  • Je bent afhankelijk van mond-op-mond reclame en maakt je zorgen over de continuïteit.
  • Kun je wel blijven bestaan? Of is het over een paar jaar gedaan?
  • Je krijgt vaak verzoekjes voor ‘vrienden- of familieprijzen” en daardoor verdien je te weinig

 

Voorbeelden van consequenties die veel emotie oproepen:

  • Achterblijven
  • Teleurstelling van anderen
  • Verliezen
  • Incompetent overkomen
  • Niet gerespecteerd worden

 

Dus probeer eens te omschrijven wat de consequenties zijn van het probleem dat jij oplost met je product of dienst?

 

Meer schrijftips?

Lees dan mijn andere blogs en schrijf je in voor mijn inspiratiemail!

kennis, Tips en inspiratie?

Meld je dan aan voor M’Inspiratie, een mail die ik één of twee keer per maand verstuur.

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je staat op de lijst!

Je kunt mijn bericht ook delen!