fbpx

LinkedIn stories is een feit, naast de story’s die we kennen van Instagram en Facebook is het ook mogelijk om stories te maken en delen via LinkedIn. Maar het vraagt wel om een andere aanpak dan wat we gewend zijn. In dit blog geef ik je Linkedin stories tips en wat je vooral wel en niet moet doen.

In de basis is het hetzelfde..

Story’s maken en delen werkt bij LinkedIn ongeveer hetzelfde als bij Instagram en Facebook. Je upload of maakt een foto of video, schrijft er tekst bij, tagt iemand, plaatst een sticker en delen maar.

LinkedIn Stories geeft je de mogelijkheid om je bedrijf een gezicht te geven, zodat je ook als bedrijf meer van jezelf kunt laten zien en klanten een binding met je krijgen. Maar je moet wel goed nadenken over wat je wel of niet plaatst. Koken, de was doen en jezelf lazerus op een feestje is niet de bedoeling.

Wat zou je kunnen delen via LinkedIn Stories:

  • Behind the scene’s, laat zien hoe jij AAN je bedrijf werkt, een training die je aan het voorbereiden bent.
  • Mijlpalen zoals een nieuwe collega, oplevering van klantproject, jubilea van personeel, verhuizing of kantoorrenovatie.
  • Projecten waar je op dit moment aan werkt.
  • Actueel nieuws, zoals gewijzigde openingstijden of storingen.
  • Live reporting bij een
  • Persoonlijke creatieve projecten of bezigheden, zoals vrijwilligerswerk of fotografie.
  • Inspiratie, een goed boek of podcast die je aan het lezen of luisteren bent
  • Tips omtrent vakgebied.
  • Nieuwe post of artikel dat je hebt geplaatst.

Wat voor tips geeft LinkedIn zelf voor stories

De do’s and don’t op een rijtje.

Do’s
  • Plaats relevante content in professionele context.
  • Maak content praktisch en educatief
  • Deel authentieke content van zakelijke momenten.
  • Ga het gesprek aan door in te spelen op actuele onderwerpen en stel vragen.

 

Don’ts
  • Wees niet TE persoonlijk, LinkedIn is een zakelijk netwerk.
  • Plaats geen content die funest zijn voor je carriere
  • Ben ook niet TE commercieel, spam je publiek niet lat met je producten en diensten.

Een paar dingen werken net iets anders bij LinkedIn stories

  • Je kunt bij het uploaden van je foto niet de uitsnede aanpassen of in- en uitzoomen.
  • Je kunt geen interactieve elementen plaatsen zoals polls of Gifjes.
  • Je video mag maar 20 seconden zijn, bij Instagram is dat 15 seconden.
Online Programma De MarqetIng Machine

Ontvang jij al elke week mijn gratis tips en inspiratie? Nee?

Laatste posts @ Instagram

Je kunt mijn bericht ook delen!