fbpx
Je hebt een mailinglijst van 50, 100 of 1000 contacten. Te gek! ⁣⁠Maar je hebt er nog nooit of de laatste tijd niet veel mee gedaan. MEGAZONDE! ⁣⁠En nu? Je wilt het weer oppakken of gaan starten. Maar hoe? Hoe kom je weer in contact met je prospect, hoe warm je je leads weer op en mag ik ze überhaupt wel mailen? ⁣⁠Ik zal je vertellen hoe je dit kunt doen. Want het mag zeker!

Het warmhouden van je mailinglijst

Door de tijd heen heb je een mailinglijst opgebouwd, op allerlei manieren, je hebt oud-klanten, in een ver verleden een mailinglijst gekocht, via persoonlijk contact, uit een oud systeem of ooit eens begonnen met het bouwen aan je mailinglijst. Maar dat was het dan wel zo’n beetje. Misschien heb je ooit eens een nieuwsbrief gestuurd, of zelfs nog nooit. Het ligt in ieder geval helemaal plat.

Het is belangrijk dat je de leads (wat dat zijn het) warm houdt, zodat je straks als je weer volle bak gaat knallen, kunt gaan verkopen. Een mailinglijst, groot of klein, is heel belangrijk. Daar zit je omzet en de groei van je business. Het warmhouden van je mailinglijst kun je dan ook maar op één manier doen. MAILEN. 

Mag ik wel mailen?

Dat is en blijft een gevoelige vraag. Deze mensen hebben ooit toestemming gegeven om mails van je te willen ontvangen. Ik zou ze niet gaan bombarderen met commerciële verkoopmails.

Maar je kunt ze wil re-activeren door kennis te delen en ze opnieuw vragen om toestemming. Je plaatst dan ook de mensen op een nieuwe (actuele) lijst, zodat je warme en koude leads hebt gescheiden. De leads die niet reageren staan dan op een ‘koude’ lijst, die je misschien eens in de zoveel tijd opneiuw probeert te activeren. 

mailen

Hoe kan ik mijn leads weer opwarmen?

Je kunt eigenlijk al heel simpel opnieuw in contact komen, het is een kwestie van DOEN!⁣ En je kunt er vandaag nog mee beginnen.

⁣⁠Dit is het plan:

Je stuurt 3 mails om je leads weer op te warmen:⁣⁠
⁣⁠
📧 Mail 1: deel de reden waarom je niet meer hebt gemaild (en dat hoeft geen mega spannend verhaal te zijn), stel jezelf even opnieuw voor en wat de reden is geweest dat ze op je mailinglijst staan en geef waarde, bijvoorbeeld 1 tip. ⁣⁠

Bijvoorbeeld:

Hey Brenda,

 Je denkt nu vast, wie is Inge? Snap ik!

 Je hebt je in het verleden eens geabonneerd op mijn mailinglijst om mijn tips te ontvangen over e-mailmarketing. Maar je hebt eigenlijk nooit een mail van mij ontvangen. SHAME ON ME! 

 Het is niet goed te praten, maar ik ben de afgelopen tijd zo druk geweest met privé-omstandigheden, dat het er helemaal bijeen is geschoten. Maar dat is achter de rug, dus tijd voor weer wat actie!

Ik zal me even kort voorstellen, zodat je een idee hebt van wie ik ben. Ik ben Inge, 35 jaar, getrouwd met Johan, moeder van 2 stoere kids (Jayden en Mats). Samen wonen we in Geldrop (dat ligt in de buurt van Eindhoven). In 2019 ben ik mijn eigen bedrijf gestart voor eigenlijk twee redenen. 

1. Ik wilde vrijheid. Vooral vrijheid in tijd, zodat ik mijn eigen dag kan plannen en er voor de kids en mijn gezin kan zijn. Maar ook om beter voor mezelf te kunnen zorgen, dat ik de tijd en ruimte heb om te doen waar voor mij belangrijk is en wat ik nodig heb. 

En 2, ik zag zoveel ondernemers om me heen struggelen met het opzetten en laten groeien van hun business. Terwijl de kansen letterlijk voor het oprapen liggen. Daar moest ik wat mee, en ik vind mijn vak ook nog eens heel erg leuk! 

Verder ben ik een echte koffie liefhebber, houd ik van lekker eten (een brabander hé) en vind ik het heerlijk om te fotograferen.

 That’s me in een notendop.

Nu is het tijd voor business. Want ik heb zoveel dat ik met je wil gaan delen. Ik wil jou Brenda echt gaan helpen en leren hoe jij met je business kunt gaan knallen. Dus ik heb al meteen een tip voor je.

E-mail hoeft niet moeilijk of een glad verkooppraatje te zijn, keep it simple en blijf vooral bij jezelf.

Ooit gehoord van een “9 word email”? 

 Een 9 word e-mail zegt het eigenlijk al, het is een hele simpele maar krachtige e-mail van slechts een paar woorden…………

 

📧 Mail 2: deel nog meer kennis.⁣⁠

⁣⁠
📧 Mail 3: geef nog meer waardevolle content en vraag of ze je waardevolle content willen blijven ontvangen. Bevestig dan je inschrijving.⁣⁠

Plaats ze op een nieuwe lijst

Zorg dat de mensen die vanuit je ‘koude’ lijst bevestigen dat ze je mails willen blijven ontvangen, dat ze op een aparte lijst komen, zo heb je het onderscheidt tussen koude en warme leads. Je kunt dit doen door een simpele button in je mail toe te voegen met de tekst “blijf mijn tips ontvangen” of “bevestig je inschrijving”.

Die button(link) laat je verwijzen naar een bedankpagina op je website. Die bedankpagina is van vervolgens de trigger van een automation die er voor zorgt dat de leads aan een nieuwe lijst worden toegevoegd (en worden verwijderd van de oude lijst). 

 

Meer dan dat is het niet!

Nu heb je een lijst gecreëerd met betrokken leads die zijn opgewarmd, waarmee je in contact bent (en moet blijven) om te zorgen dat ze uiteindelijk bij je gaan kopen.

 

Your ready to go!

 

Funnel Kickstart Cursus

Wil je dat jouw blogs tot nieuwe klanten leiden?

Meld je dan aan voor de Funnel Kickstart Cursus. Ik geef je een kijkje in eigen keuken en heel veel praktische tips die jij meteen kunt toepassen.

Laatste posts @ Instagram

[jr_instagram id="2"]