fbpx

Marketing Automation is momenteel helemaal hot! Het is niet nieuw, maar de laatste tijd wel serieus in opkomst. En terecht! Vanuit marketingoogpunt is het echt een super gave techniek en is het fascinerend hoe het werkt en wat je er allemaal mee kunt. Toch is het voor veel marketeers nog steeds een ver van je bed show. Ik ben inmiddels al 4 jaar intensief met Marketing Automation aan de slag en heb door de jaren heen al behoorlijk wat ervaring opgedaan en inzichten gerkegen. Dus die wil ik dan ook graag met je delen. 

 

Inspiratiesessie @Qamel

Afgelopen dinsdag ben ik om 8.15 uur vanuit het Brabantse Geldrop vertrokken op naar Nieuwegein, naar een klantensessie bij Qamel.⁣

Een klantensessie met allemaal bedrijven die werken met marketing automation software (SharpSpring) voor het genereren van leads, up- en cros sell  en binden van klanten. ⁣Hele mooie bedrijven, maar ook non-profitorganisaties. Erg leuk om wat inside information te krijgen over de manier van werken. Ik zie normaal gesproken alleen maar vanuit de donateurskant wat ze doen en waar ze voor staan. Maar believe me, daar zit wat achter zeg!

Na een MC Donalds koffie en file, kwamen we mooi op tijd aan! NICE! We waren met ongeveer 18 marketing en salesprofessionals bij elkaar, deze ene werkt al wat langer met SharpSpring dan de andere. Maar allemaal even betrokken. ⁣

Super leuk en heel erg inspirerend! Naast dat ik geïnspireerd raak en nieuwe dingen leer, krijg ik ook nieuwe inzichten en zijn er dingen die je opvallen.⁣

Mijn 4 tips voor jou!

Dat was deze keer ook zo, misschien dingen waar je eens over na kunt denken:⁣

  • Marketing Automation is een middel om een doel te bereiken, geen doel op zich
  • Focus en kies voor jouw klant! (jij weet het beste wat bij hem of haar past)⁣
  • Meten is weten: Bepaal vooraf WAT je gaat meten en HOE je dat gaat meten.⁣
  • Keep it simple! Complexe flows converteren niet per definitie beter en zijn lastig te onderhouden.⁣

 

Tips en inspiratie! Wie wil dat niet?

Meld je dan aan voor mijn inspirerende mail die ik een of twee keer per maand verstuur.

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je staat op de lijst!

Je kunt mijn bericht ook delen!