fbpx
 

E-mailcampagnes, funnels of automations ontwerpen en inrichten vraagt wel wat creativiteit en denkwerk. Zeker als je niet wilt opgaan in de massa. Je moet de verbinding weten te leggen tussen jou, je business en je klant. Zodat je op het juiste moment, op de juiste manier je waardevolle content onder de aandacht kunt brengen. Om krachtige e-mailcampagnes te maken die ook daadwerkelijk converteren, heb ik 3 waardevolle e-mailmarketing tips voor je.

 

Tip 1  Out of the box

De classic funnels die kennen we nu wel. Je vraagt een e-book aan en er ploppen 7-8 mails in je inbox met een kennismaking, extra content/tips en een aanbod. Voorspelbaar dus en met dit werkt dat juist averechts. Natuurlijk zijn er wel theorieën over de opbouw en invulling van e-mailmarketing, maar geef er ook vooral je eigen twist aan, zodat je opvalt tussen de kudde. 

Dat vraagt wel wat denk en puzzelwerk, maar dat zal uiteindelijk beloond worden.

  • Pak een voorbeeld van een concullega.
  • Bedenk wat jouw uniek maakt, wat is kenmerkend aan jou?
  • En voeg die 2 samen. 

Ben jij meer iemand van persoonlijk contact? Stuur dan eerder aan op een kennismakingsgesprek. Past video bij jou? Verwerk die dan in je e-mailcampagnes. 

Denk Out of the Box en volg niet de kudde!

Tip 2: Vertel een verhaal

Story’s triggeren een emotie en emoties blijven plakken. Zo werkt dat nou eenmaal bij mensen. Ik heb gemerkt dat wanneer je kennis deelt vanuit een verhaal, dat mensen het boeiender vinden om te lezen. Je giet als het ware een jus over je tips, waardoor het net wat smeuïger wordt. 

Hoe Pietje liep te struggelen met…., daardoor liep het telkens uit op niets, bijna bij de afgrond met de moed in zijn schoenen, dacht hij “ik probeer het nog één keer met deze tips” en opeens zag hij het licht, beklom de berg en haalde zijn overwinning binnen. Dankzij deze 5 tips… 

Je denkt nu misschien wat een kwats, en ik heb het misschien een beetje overdreven geschreven. Maar je begrijpt wat ik bedoel. Je lezer zal zich veel sneller herkennen. 

Tip 3  Maak nieuwsgierig

Onze mailboxen zijn overvol en ons brein helpt ons om selectief te zijn in waar wel wel of geen aandacht aan schenken. 

Als we kijken naar de mailbox, dan weet je zelf hoe dat gaat. Op basis van de onderwerpregel bepalen we eigenlijk al of we de mail wel of niet lezen. Zorg daarom dat je onderwerpregel je lezer nieuwsgierig maakt. Net alleen bij je losse e-mails of nieuwsbrieven, maar ook bij de mails in je automation. In een ander blog heb ik tips gegeven voor onderwerpregels waarmee je mails wél geopend worden

Funnel Kickstart Cursus

Tip 4 Funnel Creatie Cursus

Last but not least, wil ik je de tip meegeven om de Funnel Creatie Cursus te volgens als je zelf een winstgevende funnel wilt inzetten voor de opvolging van je gratis weggever. 

Met de Funnel Creatie Cursus leer ik jou hoe je funnels bedenkt die naadloos aansluiten op je business en onderscheidend zijn van je concurrenten. Ik leg je het hele proces uit van social media tot verkoop en alles wat je nodig hebt om dit vervolgens zelf in te zetten voor je business. Voorbeelden, templates en tips.