fbpx
Online business tips
Als je net met je online bedrijf bent begonnen, is het gemakkelijk om te volgen wat anderen doen en te hopen dat het voor jou werkt. Why not? Beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch? Maar is dat zo? En werkt het dan wel voor je? In dit blog geef ik je 3 adviezen die jou helpen om je online business in te richten op jouw voorwaarden, zodat het wel voor je werkt.

Weet je het? Of denk je dat je het weet?

Het online innoveren en veranderen van je bedrijf erg belangrijk, daar hoef ik niet veel over uit te wijden. Maar weet je precies wat je moet innoveren en veranderen? Of doe je maar wat?

Het probleem waar ik het over heb, is hoe je de techniek in je bedrijf gebruikt om dingen beter en sneller te doen. Weet je echt wat je met je nieuwsbrief moet doen? Hoe een funnel werkt? Welke filters je moet toepassen? Welke tags een lead moet krijgen als ze vanuit je website een download doen? Hoe je websitebezoeker als een knikker door de knikkerbaan (jouw marketing machine) moet rollen om bij het bakje met de hoogste score uit te komen?

Inge van Lieshout

Hi, ik ben Inge

Als Automation Architect help ik ervaren ondernemers en bedrijven om hun marketing- en salesproces nog verder te automatiseren, zodat ze hun business nog verder professionaliseren, tijd besparen en ballast wegvalt.

Ontvang elke week Digital Groei Tips in je mailbox!

Dit is mijn top 3 adviezen voor online-ondernemers in 2022:

 

#1 Bepaal het eindpunt

Niet het eindpunt van je leven of wereldreis. Maar het eindpunt van je meest ideale business. En ja, ik hoor je nu denken “Niks nieuws, dat weet ik wel”.

Maar toch vraag ik je om verder te lezen, zodat je weet hoe ik het bedoel. (een andere intentie, dan anders)

“Als je weet wat je wil, dan kunnen wij het voor je maken”.- dat zeiden ze bij mijn vroegere werkgever (automatiseringsbedrijf).

En dat is zo. Techniek is oneindig. In principe is alles wat jij wil en nodig hebt, mogelijk. Je moet alleen weten WAT dat is.

De enige manier om daarachter te komen is denken vanuit het ideale plaatje. Omdat je dan Out of the Box denkt en creatieve oplossingen gaat vinden voor wat jij nodig hebt om je doel, je droom business en leven te bereiken.

Denken vanuit waar je nu staat, zorgt dat je denkt vanuit de beperking. Dat je hooguit muizenstapjes kunt maken en the bigger picture niet ziet.

Dus advies 1; denk na over jouw ideale business.

#2 Begrijp wat je doet of doe het niet

Als je niet weet hoe je een combimagnetron gebruikt en je wilt broodjes afbakken. Dan is de kans groot dat je broodjes zo hard zijn als steen (er zat geen handleiding bij ;)).

Zo werkt dat ook met techniek en je business. Als je niet weet wat je doet, dan doe je maar wat. En dat is het ultieme recept voor falen. Dat is met alles zo, op een enkele uitzondering na.

Dus advies 2 is; zorg dat je de essentie begrijpt, of doe het niet (zelf).

Uitbesteden aan een expert is natuurlijk ook een optie als je je vingers er niet aan wilt branden.

#3 Doe het niet NIET

Dit is belangrijkste advies wat ik je wil meegeven. Waarom? Omdat ik weet hoe het werkt. Het is eng, lastig, vermoeiend, niet leuk en tijdrovend.

I get it! Reden genoeg om het voor je uit te blijven schuiven.

Terwijl je weet dat juist dát gaat bijdragen aan die shift. Die transformatie die je wilt maken. De groei en professionalisering. Right?

Ik heb zelf ook van die taken die ik blijf uitstellen, terwijl ik weet dat mijn bedrijf er enorm van kan groeien of dat het zelfs noodzaak is. Zoals social media.

Maar wat ik doe, is:

  1. Erkennen dat ik het uitstel;
  2. Nagaan waarom ik dat doe;
  3. Bepalen wat ik nodig heb om het wél te doen;
  4. Mezelf afvragen wat ik NU kan doen om een begin te maken.
  5. En dat doen!

Conclusie: Niets doen is geen optie

Je hoeft echt niet meteen een Elon Musk business neer te zetten, waarin dingen vanzelf gaan als je met je ogen knippert of eraan denkt. Of een soort van Google Assistent van je bedrijf te maken (zou wel handig zijn).

Think Big, Start Small. 

Bedenk 1 ding wat jou NU het meeste oplevert en begin daar. 

  • Vraag je af waarom je dat wilt of nodig hebt.
  • Wat je er voor nodig hebt. 
  • Wat je ervoor moet doen.
  • Wanneer je het af wilt hebben.
  • En begin!

 Stilstaan is achteruitgaan. 

Make That Move!

Als The Automation Architect creëer ik voor mijn klanten een Layback (Online) Business dat vóór hen werkt en bijdraagt aan hun doelen en dromen. 

Wil jij je business transformeren en heb je daar hulp bij nodig? Plan een Discovery Call in en ontdek samen met mij jouw Digital Potential.

×