Reden 1 Hoe kom je aan nieuwe websitebezoekers
“Websitebezoekers, uhh ik heb geen idee?!” De meeste ondernemers hebben geen idee hoeveel mensen er naar hun website komen. Laat staan dat ze een idee hebben hoe ze hier invloed op hebben. En dat is dus wat je met blogs doet. Blogs kun je delen via social media die dan weer doorlinken naar jouw website. Op die manier gaan blogs dus meer websitebezoekers genereren. En op jouw website of binnen je blog ga je jouw weggever promoten of attendeer je lezers om zich aan te melden voor je mailinglijst. Dat is de conversie die je nodig hebt en die alleen maar op jouw website zit dus die conversie en dat gebeurt alleen maar op jouw website.
Reden 2 Word die expert!
Jij en jouw klanten weten heel goed hoeveel jij weet en wat voor expert jij bent, maar potentiële klanten weten dat niet. Hoe kunnen potentiële klanten weten wat voor pareltje jij bent als je het ze niet vertelt en jezelf niet laat zien? Met bloggen kun jij laten zien en horen welke kennis je in huis hebt daarmee claim jij die status als expert.
Reden 3 Mensen willen leren
“Maar wie zit er nou op mijn blogs en mijn verhaal te wachten?”. Iedereen! Iedereen wil leren, meer kennissen en inspiratie opdoen. En ja er zullen best mensen zijn die daar niet op zitten te wachten of geen zin hebben om jouw blogs te lezen. Maar dat zijn dan ook niet jouw potentiële klanten en de mensen die je nodig hebt voor de groei van je business. Jouw potentiële klant zit met een vraag of een probleem waar jij de oplossing voor kan bieden. Deze mensen gaan Googelen, op zoek naar een oplossing voor een probleem of van de vraag die ze hebben. Door zichtbaar te zijn met jou blogs ga je die mensen dus op jouw pad krijgen. En als je dat slim doet, zorg je dat elk blog weer leid tot conversie zoals het downloaden van je e-book of het inschrijven op jouw mailinglijst. Dus jouw klant jouw potentiële klanten zitten zeker wel op jou te wachten!
Reden 4 Je leert je klant nóg beter kennen
En een mooie van bloggen is dat je helemaal in de huid van je klant kruipt. Je moet weten welk probleem je klant heeft, waar het pijn doet, wat zijn of haar droom is en wat hij dan nodig heeft. Je gaat je dus helemaal verplaatsen in zijn of haar schoenen om uiteindelijk echt relevant te zijn voor je lezer en te kunnen helpen met jouw blogs. En dat gaat je niet alleen maar voordelen opleveren bij bloggen, maar je zult merken dat je op een hele andere manier naar jouw klant gaat kijken. En dat je daarmee een magneet bent voor jouw ideale klant, die bij je past en waar je energie van krijgt.
Reden 5 Meer focus meer resultaat
En door te gaan bloggen ga je focus aanbrengen in je business. Je kunt niet over 100 onderwerpen gaan bloggen, je kunt niet in alles expert zijn. Dan ben je een manusje van alles. Van alles een beetje, maar niets echt kei goed. Je moet dus een keuze gaan maken in de meest belangrijke onderwerpen voor jouw business. Wat zijn die problemen en thema’s? Wat is het allerbelangrijkste waar je klant mee zit en daar ga jij over schrijven. Je gaat dus focus aanbrengen en focus brengt resultaat. Meer business en meer omzet.
Reden 7 Bloggen is zaaien
Door jouw kennis te delen, door mensen te inspireren word je zichtbaar. Je plant eigenlijk een zaadje bij iemand in zijn hoofd, zodat wanneer het aan de orde is dat jij degene bent waar ze aan denken. Stel ik wil meer weet over koolhydraatarm eten, ik ga googelen en ga er over lezen. De persoon en het bedrijf dat hoort bij dat blog, zit nu in mijn geheugen. Dus wanneer ik extra ondersteuning nodig heb, inspiratie nodig heb of ik heb behoefte aan persoonlijk advies, dan is diegene die mij heeft geïnspireerd, diegene waar ik aanklopt. Dus met bloggen ga je zaadjes planten die uiteindelijk op korte en lange termijn zorgen voor business.
Reden 7 Geeft rust in je hoofd
Ik merk ook als ondernemer dat je hoofd helemaal vol zit met ideeën, gedachten en vragen. Door te bloggen zit je al die ideeën, gedachtes en vragen om in tekst op papier. Dus het helpt ook heel goed om je hoofd leeg te maken en al die dingen die in je hoofd ronddwalen om die een plekje te geven. En dat geeft uiteindelijk rust in je hoofd.
Zit je nog steeds met de vraag “waarom bloggen?”
Ik denk dat ik je redenen genoeg heb gegeven om het op zijn minst te gaan proberen. Maar begin klein en simpel. Schrijf bijvoorbeeld eerst een lijst met allemaal onderwerpen die zijn gelinkt aan je bedrijf, onderwerpen waarover je iets zou kunnen schrijven. Als je dat doet, springt er vast wel één uit waarbij je al meteen een idee hebt WAT je erover zou willen schrijven. En doe dat!
En als je wil starten met bloggen, spreek dan met jezelf af dat je bijvoorbeeld één keer per maand een blog schrijft. Niet ineens elke week, begin klein.